OBS.:

OBS.: HVIS DU KUN LÆSER EN POST I DENNE BLOG, SÅ LÆS DEN FØRSTE FRA DECEMBER 2010: "Hvad bestemmer vore politiske holdninger: Retfærdighed eller Godhed" DENNEHER ER OGSÅ HELT CENTRAL: 9. december 2010: "Hvor står DF i det politiske landskab? To dimensioner"

mandag den 13. februar 2012

Dramaet om Betalingsringen fortsætter

RAF-regeringen tumler fortsat rundt på gulvet og prøver at få hold på sin ulyksalige betalingsring. Hvad der startede som et nemt, politisk korrekt kopiprodukt af visse nabolandes ordninger, er nu blevet til et velfortjent mareridt. Få er glade for projektet, og det er ikke gennemarbejdet og gennemregnet.
Problemerne for regeringen kan vel opsummeres som følger:
Biltrafikken i Centrum er faktisk faldet i de seneste år. Hvis der alligevel opleves trængsel, skyldes det kommunens lukning af kørebaner i en lang række gennemfartsgader, og sløjfning af parkeringspladser indtil for få år siden.
Anlægget af stationerne til Metro2-ringen har medført en række anlægsarbejder på Rådhuspladsen, Kgs. Nytorv o.s.v., som naturligt generer trafikken i en periode.
Renoveringen af Nørreport Station har medført lukning af Nørre Voldgade i en periode. Det har medført kaos på de parallelle gader, især Nørre Farimagsgade.
De to sidste problemer løser sig af sig selv i løbet af kortere tid, det første er selvskabt.
Undersøgelser viser, at betalingsringen vil have ringe effekt på biltrafikken og luftforureningen.
Den påståede spildtid hos bilisterne i dag, som betalingsringen skal reducere, er jo ikke arbejdstid, men fritid. Den bliver ikke automatisk omdannet til lønnet arbejdstid.
Offentlig transport medfører i høj grad selv spildtid: Almindelig ventetid, forsinkelser, aflysninger o.s.v.
Endelig det frækkeste ved hele projektet: Især SF forudsætter, at de bilister, der ikke kan eller vil undvære at køre ind til Centrum, skal betale denne afgift for, at hovedsageligt de nuværende brugere af de offentlige transportmidler skal have større tilskud til deres transport, end de får i dag. Dette oven i verdens højeste beskatning af privat bilkørsel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar